.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفت روز هفته / هفته ای پر از حاشیه


حاشیه، متن و خبرسازان هفت روز هفته
هفته ای پر از حاشیه


نقطه سر خط
.. آیت الله خامنه ای: «در دنیای کنونی هنر و سینما، معمولاً برای جذب مخاطب، از برخی مسائل از جمله جاذبه های جنسی استفاده می شود اما در این سریال (یوسف پیامبر) که بسیار پرمخاطب و مورد رضایت بینندگان در ایران و سایر کشورها هم بود، برخلاف غالب فیلم ها و مجموعه های نمایشی، محور داستان عصمت و پاکدامنی است.»

.. آیت الله مکارم شیرازی: «انتخابات تمام شد، امروز همه بايد در سايه نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي دست به دست هم دهند. بايد اهداف شخصي را كنار گذاشته و اهداف كلي نظام را مد نظر قرار دهيم.»

.. محمود احمدی نژاد: «کارهای گسترده‌ای میان ایران و ونزوئلا در حال انجام است از جمله حضور یک شرکت ایرانی برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی که 4 هزار واحد آن افتتاح شد و بقیه بزودی در اختیار مردم ونزوئلا قرار می‌گیرد. در ونزوئلا بخش زیادی از مردم مسکن درستی ندارند، آقای چاوز همت و تلاش کرده است که مردم را صاحب خانه کند به طوری که علاوه بر شرکت ایرانی ذکر شده، شرکت دیگری از کشورمان قرارداد ساخت 7 هزار واحد مسکونی و همچنین قرارداد دیگری به استعداد 10 هزار واحد مسکونی با شرکت اولی نیز در حال انعقاد است.»

.. علی لاریجانی: «صدور این قطعنامه نشان داد آمریکا و برخی کشورهای غربی در پس پیشنهاد اخیر خود در بحث سوخت اتمی راکتور تهران چه هوس‌هایی را دنبال می‌کردند و این قطعنامه نشان داد که آنها نه تنها قصد مذاکره نداشته‌اند بلکه پیگیر نوعی کلاهبرداری سیاسی بوده‌اند.»

.. محمد باقر قالیباف: «در حال حاضر شکاف سياسي در حوزه بازيگران سياسي و مردم وجود دارد که اين به‌نفع ما نيست و بايد تلاش کنيم با گرايش‌هاي مختلف شاهد اين تلخي‌ها نباشيم.»

حاشیه ها
> این هفته با حاشیه های فراروانی روبرو بود، حاشیه هایی که بیشتر آن از جانب دولت بود، اولین حاشیه هفته به اظهارات سه شنبه شب محمود احمدی نژاد در تلویزیون باز می گردد، احمدی نژاد در گفت و گوی صمیمانه خود سعی کرد به سبک همیشگی اقدامات دولت را برای ملت توضیح دهد. احمدی نژاد در توضیحاتش تقصیر وضعیت پرونده هسته ای و صدور قطعنامه علیه ایران را به نوعی به گردن فشار های رسانه ای خارجی و فریب خوردگان داخلی انداخت.

دومین نکته مطرح شده در گفت و گو ی تلویزیونی احمدی نژاد به مسئله تحریم بنزینی ایران باز می گشت، رییس دولت دهم با بیان این که تحریم بنزینی ایران هیچ فایده ای ندارد، وی برای این نظرش دلیلی آورد و گفت: «ما سیستمی را طراحی کردیم که ظرف یک هفته همه بنزین‌های مورد نیاز وارداتی خود را در داخل تولید می‌کنیم.»

احمدی نژاد در گفت و گوی تلویزیونی خود از کشور هایی که به قطعنامه علیه ایران رای ممتنع داده بودند قدر دانی کرد و استدلالش برای این قدر دانی این بود که: «عده‌ای از کشورها برای ما پیغام فرستادند که به ما فشار آوردند و ما هم گفتیم اشکال ندارد ما مشکلی نداریم و مشخص شد طرف کشور ما عده‌ای هستند که تهدید شده اند. رفتار همین نظام‌های بین المللی با رژیم صهیونیستی که همه را تهدید می‌کند. آنها هر لحظه یک نفر را تهدید می‌کنند خود من و آقای چاوز را تهدید کردند زرادخانه دارند، سلاح‌های کشتار جمعی دارند اما با آنها کاری ندارند.»

> محسن رضایی به همه انتقاد دارد و در جریان انتخابات فقط رویکرد خود را می پذیرد، رضایی طی گفت و گویی با نشریه پنجره به روز های پیش و پس از انتخابات بازگشت و از خطای استراتژیک اصولگرایان سنتی سخن گفت، و عملکرد انتخاباتی اصلاح طلبان را نقد کرد، رضایی هاشمی را به دلیل عدم شرکت در مراسم تنفیذ احمدی نژاد نقد کرد.

رضایی در بخشی دیگری از سخنانش به سید حسن خمینی اشاره کرد و به این نکته اذعان داشت که او به برخی از رفتارها انتقاد دارد اما هم چنان تابع ولایت فقیه است. محسن رضایی گفت که پس از انتخابات چند باری با میرحسین و کروبی تلفنی مذاکره کرده است، وی گفت که کروبی تمایل بیشتری به حضور در جلسات شورای نگهبان داشت اما در این مورد منتظر نظر میر حسین بود.

رضایی هم منتقد احمدی نژاد است، هم ناطق نوری و هاشمی، هم میرحسین موسوی و کروبی و.. او از مناظره های تلوزیونی خود بسیار راضی است و می گوید می دانسته احمدی نژاد این گونه وارد مناظره می شود. رضایی رویکرد احمدی نژاد پس از انتخابات را مناسب نمی داند، رضایی در مورد چرایی اقدامات موسوی و کروبی گفت: «این که آقایان به خاطر بی اعتمادی که پیدا کردند، نسبت به رهبری سوء ظن پیدا کرده و این سوء ظن ها در آن ها تقویت شد و یا این که به خاطر نا را حتی های و دلخوری های سال های قبل بوده را من هنوز نتوانستم بفهمم.»

> ماجرای پزشک کهریزک در این هفته وارد فاز جدیدی شد، پس از گمانه زنی های مختلف و ادعاهای ضد و نقیض درباره مرگ این پزشک جوان که در زمان انتخابات به عنوان دوره اجباری سربازی در حال گذراندن خدمت خود به عنوان پزشک در بازداشتگاه کهریزک بود، در اوایل هفته دادستان تهران مسمومیت دارویی را عامل مرگ او دانست. دکتر عباس جعفری دولت آبادی در این باره گفت: «پزشكی قانونی در مورد مرگ پزشك كهریزك اظهار نظر كرده كه مسمومیت دارویی علت مرگ وی بوده است و قرص‌هایی كه در سالاد كنار این پزشك كشف شده با آنچه كه پزشكی قانونی نظر داده مطابقت دارد.»

این در حالی است که پلیس علت مرگ را خود کشی دانسته بود، و رسانه های دولتی نیز این خبر را با قطعیت عنوان می کردند اما با اعلام نظر جعفری دولت آبادی در این باره به نظر می رسد نمی توان با قطعیت گفت که علت مرگ پزشک کهریزک خود کشی بوده است. البته این پرونده در مجلس نیز قرار است بررسی شود و کمیته ویژه مجلس اعلام کرده است پیگیر این مسئله است باید دید، که پیگیری مجلس درباره مسئله کهریزک بلاخره نهایی خواهد شد یا..

> مهدی کروبی باز هم به حسین شریعتمداری تاخت و شریعتمداری به حمله او پاسخ داد، کروبی همیشه به مدیر مسئول کیهان معترض بوده است او پیش از انتخابات نامه ای به شریعتمداری نوشت و به شدت به وی حمله کرد، نامه ای که به "من مهدی کروبی هستم نه سعیدی سیرجانی" مشهور شد. اما در این هفته کروبی باز هم به کیهان اعتراض کرد و این بار به خاطر اخباری که در مورد وی منعکس می کند، کروبی کیهان را متهم به نشر اکاذیب کرد.

مهدی کروبی در باره کیهان گفت: «مدتي است كه اينها -روزنامه كيهان- اتهاماتي همچون همراهي با ماركسيست ها، سلطنت طلب ها، صهيونيست ها و منافقين جنايتكار را مطرح مي كنند ولي واقعاً براي من جاي سوال است كه آيا اينها نمي دانند و فكر نمي كنند كه اين نوع سخنان نتيجه عكس خواهد داشت؟... آقايان -خطاب به كيهان- بدانند كه من به خط امام اعتقاد كامل دارم و معتقدم برخي درصدد هستند راه و خط امام را پاك و از بين ببرند و منويات خودشان را به جاي خط امام به مردم قالب كنند. اما بدانند كه من پاي آرمان هاي امام و منافع ملي ايستاده ام و تلاش مي كنم انحرافات را يك به يك براي مردم بيان كنم تا راه از بيراه مشخص شود... به مسئولين روزنامه كيهان مي گويم كه برداشت ما از اسلام با برداشت شما از اسلام متفاوت است و به همين علت، آن خميني اي كه ما مي شناسيم با خميني اي كه شما مي شناسيد فرق دارد... به شما مي گويم كه كج فهم هستيد و امام را نشناخته ايد.»

این سخنان کروبی با واکنش تند شریعتمداری روبرو شد، وی در این باره نوشت: «آنچه درباره مواضع، عملكرد و همراهي و همصدايي كروبي با آمريكا، اسرائيل، گروههاي ضدانقلاب نظير منافقين، بهايي ها، ماركسيست ها، سلطنت طلب ها، دشمنان تابلودار امام و اسلام و انقلاب و... در روزنامه كيهان آمده است، تماماً مستند و غيرقابل انكار است و كيهان تمامي اين اخبار و گزارش ها را همراه با اسناد آن - كه براي همگان نيز قابل دسترسي است- به چاپ رسانده است بنابراين تعجب آور نيست كه آقاي كروبي جرأت نفي اين اسناد را نداشته باشد و به جاي آن- و از ترس رسوايي بيشتر- به كيهان حمله كند. البته با توجه به هويت كنوني آقاي كروبي، كيهان حمله ايشان را سند حقانيت خود دانسته و به آن افتخار مي كند.»

شریعتمداری در ادامه نوشت: «بايد از آقاي كروبي پرسيد، آيا مي توانيد همراهي و همصدايي خود با آمريكا و اسرائيل و منافقين و بهايي ها و مرفهين بي درد و سلطنت طلب ها و... را انكار كنيد؟ بديهي است كه با وجود اينهمه اسناد كه كيهان فقط به اندكي از آنها اشاره كرده است نمي توانيد انكار كنيد. و از سوي ديگر مقابله كيهان با طيف مورد اشاره با استناد به نسخه هاي آن كه موجود است قابل انكار نيست.بنابراين، ادعاي شما درباره تفاوت اسلام شما و اسلام كيهان و متفاوت بودن برداشت شما از امام(ره) با برداشت كيهان از آن بزرگوار، كاملاً صحت دارد. با اين توضيح كه جنابعالي در صف دشمنان امام(ره) و در اردوگاه اسلام آمريكايي هستيد و همه تلاش كيهان آن است كه از حلقه اسلام ناب محمدي(ص) بيرون نرود. آيا غير از اين است؟.»

خبر سازان
* خبرساز اول این هفته احمد توکلی است؛ توکلی با نگاشتن نامه و ارائه تذکر در مجلس باعث شد طرح هدفمند کردن یارانه ها نهایی شود و برای تائید نهایی راهی شورای نگهبان شود، تا این عمل واکنش احمدی نژاد را بر انگیزد و مجلس را به پس گرفتن لایحه تهدید نماید.

درپی موافقت رئیس کمیسون ویژه طرح تحول اقتصادی با درخواست رئیس جمهور برای اعمال نظرات دولت در قانون هدفمند کردن یارانه ها، توکلی با ارسال نامه ای خطاب به مصباحی مقدم رئیس این کمیسیون، تشکیل این کمیسیون بعد از تهیه و تقدیم گزارش خود به مجلس را غیرقانونی دانست و از مصباحی خواست به خواسته های فراقانونی رئیس جمهور تن ندهد تا زمینه های استبداد و لجاجت با مصوبه مجلس باب نشود. گفته می شود این نامه توکلی و تذکر وی در مجلس باعث شد که لایحه هدفمند کردن یارانه ها به شورای نگهبان ارسال شود و تغیرات مورد نظر دولت در آن اعمال نگردد.

* دومین خبرساز هفته، آیت الله جوادی آملی بود، جوادی آملی پس از سال ها حضور در نماز جمعه قم هفته گذشته غزل خدا حافظی را خواند و برای همیشه این تریبون مهم جمهوری اسلامی ایران را ترک کرد، تا در کنار آیت الله استادی و هاشمی رفسنجانی غایبان بزرگ نماز های جمعه لقب بگیرد، جوادی آملی در غزل خدا حافظی خود گفت: «آخرين عرضم غزل خداحافظي است! بنده از ادامهٴ اين كار معذورم لكن چند عذرخواهي مي کنم که ـ ان‌شاءالله ـ «العذر عند کرام الناس مقبول!»

وی در ادامه افزود: «ائمه جمعه دو سمت مهمّ روحانيت را به عهده دارند: «يکي [اينكه] رهبري قافله‌اند در سير و سفر من الخَلق الي الحق؛ دوم [اينكه] پيام‌آور راستين دستورهاي الهي‌اند مِن الحق الي الخَلق. اگر قصور يا تقصيري در اين دو برنامه بود از همه عذرخواهي مي‌کنيم مخصوصاً از شما مأمومان و نمازگزاران نماز جمعه!»/فرارو


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.506 seconds.